DOTS

WORKWISE

ALEXANDER BARD

Möt Alexander Bard i en ENERGIFYLLD OCH SPRAKANDE DIALOG OM SAMTID OCH FRAMTID

Linköping ••• 2 feb 2024 ••• 8.30-13.00

En föreläsare med flera dimensioner

ETT UNIKT MÖTE SOM KOMMER FÖRFLYTTA VÅR SYN PÅ OMVÄRLDEN

Alexander Bard är känd för sin musikkarriär, intelligens och rappa tunga. En person med många dimensioner. Han är sociolog med sociala medier som specialitet, framgångsrik filosof och författare. Alexander är regelbundet anlitad som föreläsare på Handelshögskolan i Stockholm och på flera andra institutioner världen över.

Vårt möte med Alexander kommer innehålla långa djupgående diskussioner om ledarskap, maktstrukturer och digital transformering. Vi kommer att skakas om och få ny förståelse för vad vi har framför oss. Framförallt kommer Alexander att förtydliga riktningen på vad organisationer både bör men även måste förstå för att äntra den framtida digitalisering som fortfarande är i sin linda. Som skarpsynt samtids -och framtidsanalytiker med sin underhållande provokativa personlighet kommer han att rubba vår världsbild.

Vi kommer bla gå igenom Alexanders egna ordlista:

NÄTOKRATI

Kapitalismen har ersatts av informationalismen. Det är inte längre de som har pengarna, fastigheterna eller en fin titel som sitter på makten. Numera ligger makten i att tillhöra rätt nätverk och att utnyttja sin sociala intelligens för att vara en nätokrat.

KONSUMTARIAT

Den stora massan som aldrig får tillträde till nätverken där makten utövas. Det som återstår är att vara en lydig konsument för att hålla igång ekonomin. Och att instagramma och facebooka utan följare eller gillatryckningar.

DIVIDER

lndividen är död och individualismen är i dag ett underklassfenomen. Divid är fortfarande en enskild person, men inte längre världens centrum. Gruppen är det intressanta, tänk groupies i stället för selfies som bara blivit vulgärt.

ATTENTION

Uppmärksamhet är allt, det är vad som avgör om ditt företag blir framgångsrikt. Eller snarare begreppet ”attention” som är trovärdighet multiplicerat med uppmärksamhet. Och är det en nolla på någon av dem blir det värdelöst, båda faktorerna måste finnas på plats.

EVENT

AAtt driva företag är mycket utmanande, organisationer kan tappa värdefull fart genom att spendera tid och energi på frågor som inte berör core business. Företagens mål bör vara att skapa den mest autentiska upplevelsen, både för sina kunder och anställda. Att undvika en hajpad marknadsföring är avgörande då företagen behöver skapa en ren och tydlig kommunikation där använda algoritmer möter kunden på ett transparent och ärligt sätt.

KOMMANDE FORUM

Filter

Gurra Krantz

Gurra Krantz

BÄST ATTITYD VINNER
Per Schlingmann

Per Schlingmann

NYCKELN TILL FRAMGÅNG FINNS I BERÄTTELSEN!
Alexander Bard

Alexander Bard

OM SAMTID OCH FRAMTID